Гласът от вътре

Вярваме, доверяваме се, надяваме се, но на какво и на кого?
Вярата ни дживи напред
Вярваме, че ще дойдат по-добри времена, доверяваме се на хората, надяваме се нещо да се промени. За последните две години научих толкова много уроци, които разбира се бяха за сметка на здравето ми и липсата на доверие в Създадтеля. Силно вярвах във взаимоотношения, които така и не се получиха. Значи ли това , че не съм вярвала достатъчно? Не! Просто за да има сговор трябва говор, трябва вазимност и уважение, иска се посветеност. Да вярваш, че някой може да се промени е наистина доста наивно, но не и невъзможно. Убедих се, че за да има истинска връзка трябват истински хора. Така наречените свестни хора, които почти са на изчезване. За да се довериш на някого пак си е поемане на доста голям риск и живота ми го показа с пълната си мощ - като се уповаваш на човеци, те обикновено те предават и излъгват. И тогава болката и разочарованието са огромни. Можем ли все пак да живеем без доверие? НЕ можем, просто трябва да уповаваме на Бог и да се доверяваме на правилните хора. Най-трудно е да разберем кои са те. В какво вярваме? Всеки в каквото си иска. Аз варвам в Бог и че Святия дух живее във всеки един спасен човек, вярвам че Бог ни дава уникални възможности, само трябва да ги видим и чуем и усетим с очи, уши,сърце и дух. И вече със сигурност знам, че ако му се бях доверила , щях да си спестя огромната болка и разочарование от човек, на който толкова много държах и обичах. На какво да се надяваме и какво е надеждата? Тя е тази основна и важна частица, която ни движи напред и ни укрепва във вярата. Един от уроците за мен бе, че каквото и да направиш за един човек, колкото и качествен човек да си, никога няма да бъдеш оценен, когато този човек не е готов да те види със сърцето си и да те оцени. Урок две - вярвай, че можеш да промениш света само ако започнеш от себе си. Убедих се, толкова много се промених, че накрая не можах да се позная, за добро разбира се. Урок три - прави добро само когато ти е поискано, иначе никой не го зачита и забелязва. Въпреки това прави добро! Помагам винаги , когато видя човек в беда, възрастен човек, който не може да пресече улицата, помагам, Бог ме призовава. Урок четири - доверявай се на хора, но на правилните хора. Как да ги открием ; като оставим онзи вътрешен глас да ни води / Святия дух/, той винаги знае кое е добре за нас, макар и понякога да не го разбираме на момента. Урок пет - никога не върви срещу себе си - искам да кажа не прави компромиси, които противоречат изцяло на разбирането ти за теб самия и за света. Компромисът е вреден, когато влиза в противовес с твоята природа/ като например да чакаш за среща и да закъсняват или да ти казват редовно , че плана е сменен, да се прибираш и да се оказва че храна за теб няма, че някой постоянно ползва личните ти вещи без даже да те пита, или когато вървиш по улицата с половинката си и ситемно те зарязват за да си говорят с някой друг и такива неща/. Урок шест- обръщай внимание на това, което ти казват децата, те са чисти и много усещат неистинските неща. Също така и приятелите ти, може да ти се струва не толкова добро за теб, но в крайна сметка разбираш, че си бил сляп за истината, коятое била очевидна за тях. Понякога не виждаме нещата с истинските им лица. Урок седем - научи се да се радваш на мига и на деня. Наистина, така или иначе плановете за утре и мислите за това само ни карат да се тревожим, а миналото ни кара да се чувстваме носталгично. Днес е деня. Сега е мига! Все бързам, все тичам за някъде, все съм заета, а има толкова красота около мен, която не съм забелязвала. Сега си налагам да правя нещата бавно, да говоря бявно, да вървя бавно, да карам бавно, да мисля бавно и така да се наслаждавам на всичко заобикалящо ме. Урок осем - когато силно вярваш и се молиш за нещо, трябва много да внимаваш какво си пожелаваш. Защото Бог чува молитвите ни! Преди време много се молих за мъж, когото да обичам и да ме обича. Молих Бог с подробности даже, глупаво нали. а забравих да го помоля за най- важното, мъжът да ме обича заедно с децата ми и да е готов да се грижи и за тях. И да, той ми прати мъж, който твърдеше, че много ме обича, но всяко негово действие го изобличаваше, разбрах че няма да се грижи за децата ми след две години празни надежди. Урок девет - когато имаш желание, намираш начин, останалото е оправдание, ако искаш да помогнеш на някого ти просто го правиш, по - лесно е да си намериш хиляди оправдания за това как нямаш време, пари и т.н. Но все пак винаги има начин! Урок десет - любовта е прекрасна, уникална и е навсякъде. Всеки се нуждае от нея. Раздавай любов, дори самия ти да имаш нужда в момента от такава, раздавай. Урок единадесет - винаги прави разлика между приятелство, влюбване, емоционална, секуална връзка, обич , ако намериш всичко на едно място - ето това е любов. Урок дванадесет - търси истината, защото тя винаги те прави свободен. Святия дух не търпи манипулациите и лъжите, явно за това и съм се чувствала толкова време некомфортно сред такива хора.И по тази причина не съм била и харесвана. Казвай истината с риск да загубиш човека до себе си, защото знаеш, че го правиш за негово добро и съвестта ти е чиста. Урок тринадесет - обичай хората, такива каквито са, но не забравяй да обичаш първо себе си. Обичаш ли се значи се понаваш и приемаш какъвто си, бъди себе си и правилните хора ще дойдат при теб. Урок четиринадесет - проявявай търпение, но не към всичко и към всички, дарявай с търпение само тези, които виждаш, че го заслужават. Урок петнадесет - не се връщай назад повече от един път, все пак на всеки се дава втори шанс, но трети вече не бива, щом не си взема поука. Урок шестнадесет - слушай какво ти казват и какво не ти казват хората, но гледай делата им, защото думите увисват в празнота, когато не са подплатени с дела. Урок седемнадесет - уважавай себе си, за да те уважават и другите. На скоро разбрах, че винаги сервирам масата и приборите за мен поставям винаги на последно място. Тогава ми светна лампата, че е време да променя това, и започнах веднага. И това далеч не е всичко . Сега като се замисля колко дълъг може да е списъка. Днес започвам с решение да уважавам себе си, да се обичам, да вярвам и да уповавм на Бог, защото блажени са вярващите и тяхно е Царството небесно. Бъдете благословени!
08.10.2014

Няма коментари:

Публикуване на коментар